Sentra:75 ντεσιμπέλ σε ώτα μη ακουόντων!

75 ντεσιμπέλ σε ώτα μη ακουόντων!

Πολλαπλασιάζονται οι έλεγχοι τουλάχιστον μέσα στην πόλη της Λαμίας για την ηχορύπανση. Τα ντεσιμπέλ σκίζουν κάθε νύχτα τον ορίζοντα της Λαμίας θέλοντας να επιβεβαιώσουν το στοίχημα ότι η πόλη της Λαμίας είναι μεταξύ των πόλεων εκείνων που έχουν τον μεγαλύτερο θόρυβο. Την ίδια στιγμή αστυνομικοί και γενικότερα οι διωκτικές αρχές προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα πλέγμα προστασίας, όμως τα τελικά αποτελέσματα μπορεί να είναι ενδεικτικά σε μια περιοχή, δενείναι το ίδιο θετικά όμως στις υπόλοιπες. Οι εξατμίσεις από τα δίκυκλα είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, αφού σύμφωνα τουλάχιστον με τους αστυνομικούς “ένα και μόνο δίκυκλο χωρίς εξάτμιση έχει τη δυνατότητα να ξυπνήσει ολόκληρη την πόλη”.

Κάθε βράδυ το ίδιο κυνηγητό. Κάθε βράδυ τα ίδια δεδομένα. Κάθε βράδυ η ίδια αγωνία αλλά και οι ίδιες διαμαρτυρίες από την πλευρά των κατοίκων που διαμένουν στους κεντρικούς κύριους δρόμους της πόλης. Κάθε βράδυ οι άνθρωποι είναι υποχρεωμένοι να κλείνουν τα αυτιά τους. Άλλωστε ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας υπογραμμίζει ότι “ο θόρυβος βλάπτει την ανθρώπινη υγεία όπως η μόλυνση του νερού και του αέρα…”. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι κάτοικοι της Λαμίας γεύονται τον βασικότερο παράγοντα υποβάθμισης της ποιότητας η ζωή τους. Αν και αντιμετωπίζουν παρόμοια φαινόμενα, ενώ παράλληλα υπογραμμίζουν την ανεπάρκεια των μέσων που το επίσημο κράτος χρησιμοποιεί. Καθημερινό άλλωστε το φαινόμενο να ξυπνούν μια δύο φορές τη νύχτα νιώθοντας τα νεύρα τους να βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο.

Η Λαμία είναι μεταξύ των πόλεων εκείνων όπως η Πάτρα, το Ηράκλειο, ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα που βρίσκονται ανάμεσα στις

πιο θορυβώδεις πόλεις της Ευρώπης. Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά στοιχεία ο θόρυβος γενικά στη Λαμία ξεπερνά κατά μέσον όρο τα 75 dB (ντεσιμπέλ) ενώ το όριο ανοχής του ανθρώπινου οργανισμού έχει καθοριστεί στα 70 dB. Υπολογίζεται πως το 5% των αυτοκινήτων και το 40% των δικύκλων που κυκλοφορούν εκπέμπουν στάθμες θορύβου υψηλότερες από τις επιτρεπόμενες. Και ως γνωστόν, με μοτοσικλέτες πραγματοποιείται το 10,8% του συνολικούμεταφορικού έργου στην Ελλάδα, με τον αντίστοιχο μέσον όρο της Ε.Ε. να μην ξεπερνά το 2,9% (στη χώραμας αντιστοιχεί ένα δίκυκλο ανά δύο αυτοκίνητα, στην Ευρώπη η αναλογία είναι 1:7).

Όπως χαρακτηριστικά έχει πει στην “Καθημερινή” ο επίκουρος καθηγητής του Εργαστηρίου Ακουστικής του ΕΜΠ Γιώργος Καμπουράκης, η επιβάρυνση που προκαλούν οι μηχανές είναι πολύ μεγάλη, “μόλις περνάει δίκυκλο, η στάθμη του θορύβου αυξάνεται κατά 10-12 dB”.

Το τελευταίο διάστημα ιδιαίτερα σε περιοχές μέσα στην πόλη της Λαμίας εξελίσσονται απανωτοί έλεγχοι από την πλευρά της αστυνομίας, τόσο σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα και τα δίκυκλα όσο και σε αυτούς που αφορούν την ηχορύπανση. Σε ένα μήνα τουλάχιστον, αρκετοί από τους επιχειρηματίες νυχτερινών κέντρων περιφερειακά στην πόλη της Λαμίας αναγκάστηκαν να κοιμηθούν στο αστυνομικό τμήμα της πόλης στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, αφού οι μετρήσεις που έγιναν εντόπισαν την στάθμη της μουσικής πολύ παραπάνω από ότι τουλάχιστον προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις. Αποτέλεσμα αυτών των ελέγχων σε συνδυασμό με την απειλή για νέους ελέγχους ήταν ο περιορισμός λίγο πολύ της ηχορύπανσης από τις παραδοσιακά ανεξέλεγκτες πηγές.

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι έχει εξαλειφθεί το φαινόμενο ιδιαίτερα περιφερειακά της πόλης της Λαμίας.

Την ίδια στιγμή δεν είναι λίγες οι φωνές που ακούγονται από την περιοχή των Καμένων Βούρλων και μάλιστα έχουν γενικευτεί οι παρεμβάσεις έτσι ώστε να γίνουν τα απαραίτητα έργα να μην φτάνει ο θόρυβος από την εθνική οδό μέσα στα σπίτια των κατοίκων. Τα έργα που δεν έχουν γίνει στην περιοχή και τα οποία προβλέπονται είναι σαν βασική αιτία να μην υπάρχει το παραμικρό φίλτρο σε ένα μεγάλο μέρος της πόλης των Καμένων Βούρλων. Αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλα με τα έργα του νέου αυτοκινητόδρομου προβλέπονται και έργα που θα περιορίζουν τον θόρυβο τα οποία όμως προς το παρόν ούτε καν έχουν ξεκινήσει. Σε ό,τι αφορά τα δίκυκλα συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια έχουμε μια αύξηση των ελέγχων, ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες από την πλευρά της αστυνομίας, ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι προς αυτή την κατεύθυνση βοήθησαν και τα σκληρά πρόστιμα από τον νέο ΚΟΚ. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι στιγμής έχουν πέσει περισσότερο από 30 πρόστιμα για οδηγούς αυτοκινήτων, οι οποίοι διαβαίνουν τους δρόμους της πόλης έχοντας τη μουσική σε ώρα κοινής ησυχίας στη διαπασών. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις έχουν γίνει και καταδίωξης τις νυχτερινές ώρες για να εντοπίσουν τους συγκεκριμένους οδηγούς και να τους επιβάλλουν τα σχετικά πρόστιμα.

Η πολλαπλή και έντονη παρουσία ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες περιφερειακά και στο κέντρο της Λαμίας έχει δημιουργήσει κάποια σχετικά αναχώματα σε ό,τι αφορά τον θόρυβο από τα δίκυκλα κυρίως, χωρίς όμως να σημαίνει ότι αντιμετωπίζεται το συγκεκριμένο θέμα στο σύνολό του. Επιπτώσεις στην υγεία Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, 110 εκατομμύρια άνθρωποι στις ανεπτυγμένες βιομηχανικά χώρες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην εργασία και στον ύπνο τους εξαιτίας της ηχορύπανσης.

Σε δεκάδες χιλιάδες μετριούνται οι πρόωροι θάνατοι από καρδιακές ασθένειες που

καταγράφονται ετησίως και αποδίδονται στη μακροχρόνια έκθεση σε θόρυβο, ενώ υπολογίζεται ότι 120 εκατομμύρια εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής εξαιτίας ης εργασίας σε συνθήκες θορύβου. Οι επιπτώσεις της συνεχούς έκθεσης σε θόρυβο ποικίλλουν. Διαρκής έκθεση, για παράδειγμα, σε στάθμη 30 dB προκαλεί διαταραχές ύπνου και αίσθημα κόπωσης, έκθεση σε στάθμη 50 dB διαταραχές του λόγου και της επικοινωνίας, έκθεση σε 80 dB διαταραχές στη συμπεριφορά, ευερεθιστότητα και επιθετικότητα, αλλά και προβλήματα στην απόδοση στην εργασία, τη μνήμη κ.λπ. Σε υψηλότερα επίπεδα, ο θόρυβος μπορεί να προκαλέσει επίσης καρδιαγγειακές και άλλες παθοφυσιολογικές διαταραχές. Στις “παράπλευρες” συνέπειες της έκθεσης σε θόρυβο είναι και η πρόκληση ατυχημάτων μέσω της οδήγησης. Ιδιαίτερη ευαισθησία στην ηχορύπανση εμφανίζουν τα παιδιά, ενώ ο θόρυβος επιδρά δυσμενώς και στη μαθησιακή διαδικασία. Σε έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ακουστικών Σημάτων και Τεχνολογίας ΜΜΕ του ΕΜΠ σε νηπιαγωγεία έδειξε ότι συχνά επικρατούν στάθμες θορύβου άνω των 85 dB. “Εάν επρόκειτο για χώρους εργασίαςθα χρειάζονταν ωτασπίδες!” σημειώνει ο επίκουρος καθηγητής

του ΕΜΠ Γιώργος Καμπουράκης.

sentra 21-7-08

Στο Δημοτικό Συβμούλιο Λαμίας το πρόβλημα της Ηχορύπανσης

Τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2007 και ώρα 7.00μ.μ το Δημοτικό Συβμούλιο Λαμίας θα συζητήσει το πρόβλημα της Ηχορύπανσης στη πολη της Λαμίας. Το θέμα είναι 19ο στη λίστα των θεμάτων για συζήτηση.
Το θέμα έθεσε ο Δημοτικός Σύμβουλος Σαγιάς Γιώργος.
Η συζήτηση της ηχορύπανσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Λαμίας παρουσιάζεται στη πρώτη σελίδα του Λαμιακού Τύπου 20-9-2007

Λαμία:Ηχορύπανση STOP

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΛΑΜΙΑΣ
Ηχορύπανση STOP

Αύγουστος 2006

Όλοι ξέρουμε ότι η Λαμία είναι μέσα στις πρώτες πόλεις με τη μεγαλύτερη ηχορύπανση. Δεν υπάρχει γειτονιά και συνοικία, που να μη διαμαρτύρεται για το θόρυβο όλες τις ώρες της μέρας και ιδιαίτερα τις ώρες κοινής ησυχίας, μεσημεριανές και μεταμεσονύχτιες. Το πρόβλημα επιδεινώθηκε τα τελευταία χρόνια λόγω της αύξησης των τροχοφόρων, αλλά και από την έλλειψη μέτρων από όλους τους αρμόδιους φορείς.

Διαπιστώνουμε καθημερινά ότι η ζωή μας γίνεται όλο και περισσότερο αφόρητη. Αναγκαζόμαστε να έχουμε κλειστές τις πόρτες και τα παράθυρα, δεν μπορούμε να κοιμηθούμε, να ησυχάσουμε, να ηρεμήσουμε. Τη «νύφη» την πληρώνουμε όλοι, και ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά, τα παιδιά που διαβάζουν αλλά και οι ηλικιωμένοι, που βρίσκονται τις περισσότερες ώρες στο σπίτι.

Η ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Το πρόβλημα το δημιουργούν κυρίως τα μηχανάκια όλων των κυβικών με τις κομμένες εξατμίσεις, αλλά και τα αυτοκίνητα, που παραβιάζουν το όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη, και κυρίως τις ώρες κοινής ησυχίας και τις μεταμεσονύχτιες. Αμφισβητείται κάθε έννοια σεβασμού στον συνάνθρωπο, κάθε έννοια ευνομούμενης πόλης μπροστά στην κακώς εννοούμενη «διασκέδαση» των οδηγών. Η έλλειψη επιτήρησης από τα αρμόδια όργανα της τροχαίας, η έλλειψη ενημέρωσης και προειδοποίησης των οδηγών καθώς και η μη ύπαρξη πινακίδων και σήμανσης, δίνουν την εικόνα της μη ελεγχόμενης αστικής περιοχής.

ΘΟΡΥΒΟΣ: Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ

Τα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο θόρυβος είναι υπεύθυνος για πληθώρα προβλημάτων, που απασχολούν το σύγχρονο άνθρωπο δημιουργώντας άμεσο αντίκτυπο τόσο στην υγεία όσο και στην ποιότητα ζωής.
Ο ανεπιθύμητος θόρυβος:
* αυξάνει την πίεση, προκαλεί κούραση, μειώνει τον ύπνο, αυξάνει το άγχος, επηρεάζει αρνητικά την πέψη και παρεμποδίζει τη συγκέντρωση
* συμβάλλει στην ενεργοποίηση των μηχανισμών του στρες
* συμβάλει στις καρδιακές παθήσεις και τα ανυπολόγιστα κρούσματα βλάβης της ακοής
* μειώνει την παραγωγικότητα, μειώνει τις δυνατότητες εκμάθησης, αυξάνει τα ατυχήματα, αυξάνει τις ημέρες απουσίας από την εργασία και συμβάλλει στην αύξηση χρήσης ναρκωτικών ουσιών.

Ο ήχος της εξάτμισης μπορεί να μην απειλεί την ακοή μας άμεσα,
όμως μπορεί να επηρεάζει τη σωματική και ψυχική μας υγεία.

ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ;

Η ησυχία και η ανάγκη για ξεκούραση και ηρεμία αποτελούν αναντικατάστατο κοινωνικό αγαθό, το οποίο προστατεύεται με νόμους και ευρωπαϊκές οδηγίες και οφείλουμε όλοι να σεβαστούμε και να υπερασπίσουμε.


ΔΕΝ ΦΘΑΝΕΙ ΜΟΝΟ Η ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ…

Η ευθύνη ανήκει σε όλους μας και δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Δεν φτάνει μόνο η αγανάκτηση και η απλή διαμαρτυρία Ζητάμε από την αστυνομική διεύθυνση και τον δήμο να πάρουν άμεσα μέτρα και να προστατέψουν την ποιότητα της ζωής και την υγεία μας. Υπενθυμίζουμε ότι είναι δικαίωμα όλων των πολιτών να ζούμε σʼ ένα προστατευμένο αστικό περιβάλλον, το οποίο δεν πρέπει να θεωρείται “χάρη”, αλλά καθήκον της πολιτείας και του δήμου.

Απευθύνουμε έκκληση προς όλους τους Λαμιώτες να ευαισθητοποιηθούν, να σεβαστούν, να διαφυλάξουν αλλά και να διεκδικήσουν το αυτονόητο: το δικαίωμα στην ξεκούραση, την ησυχία στο σπίτι και την ηρεμία, την σωματική και ψυχική τους υγεία


ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ – ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ

Πλησιάζουν οι δημοτικές εκλογές. Η απερχόμενη δημοτική αρχή και ο κ Κοτρωνιάς ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΠΟΤΑ, παρά τις υποσχέσεις που είχε δώσει ο κ δήμαρχος τον Αύγουστο του 2004 στην Επιτροπή Πολιτών της οδού Υψηλάντη. Κορώνες και υποσχέσεις θα ακούσουμε και τώρα από τον ίδιο, και τις άλλες παρατάξεις. Ελπίζουμε να ακούσουμε κάτι και για το πρόβλημα του θορύβου. Η Πολιτική Κίνηση Λαμίας των Οικολόγων Πράσινων προτείνει:


– Ειδική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με την παρουσία των αρμοδίων φορέων (Αστυνομική Διεύθυνση, αρμόδιες υπηρεσίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, Σύλλογος Δικυκλιστών, Ιατρικός Σύλλογος, Δικηγορικός Σύλλογος, Πολιτιστικοί Σύλλογοι, Συνοικιακά Συμβούλια)
– Ενίσχυση της επιτήρησης της αστυνομίας στα πλαίσια της αντιμετώπισης: της πλημμελούς λειτουργίας των εξατμίσεων, της πρόκλησης θορύβου κατά τις ώρες κοινής ησυχίας και της παραβίασης των ορίων ταχύτητας στην πόλη.
– Έκδοση εντύπου ενημερωτικού υλικού, που να μοιράζεται σʼ όλους τους χώρους
– Ειδική ενημέρωση στα σχολεία από τους καθηγητές και την Ειδική Επιτροπή του Δημοτικού Συμβουλίου
– Συζητήσεις στα ΜΜΕ, διαφημιστικά τηλεοπτικά – ραδιοφωνικά σποτς
– Πινακίδες ενημερωτικές για τα όρια ταχύτητας στην πόλη και την τήρηση των ωρών κοινής ησυχίας
– Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Σύγχρονες Πόλεις και Ηχορύπανση»
– Ειδικά σήματα, φανάρια και ραντάρ για τον έλεγχο της ταχύτητας σε κεντρικές αρτηρίες, όπως η Υψηλάντη
– Τοποθέτηση “τα μάτια της γάτας” στους δρόμους, που αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες για τη μείωσή τους


Το πρόβλημα είναι περισσότερο θέμα ενημέρωσης και αλλαγής νοοτροπίας των δημοτών, ιδιαίτερα των νέων της πόλης μας.

Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύτηκε στο Λαμιακό Τύπο26-9-2007 με υπογραφή
Πολιτική Κίνηση Λαμίας
“Οικολόγοι Πράσινοι”
Το παραπάνω άρθρο ειναι δημοσιευμένο και στο site:
http://www.e-ecology.gr



Πέντε πόλεις με τα ντεσιμπέλ στο κόκκινο

Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο και Λαμία στη λίστα με τις πλέον θορυβώδεις της Ευρώπης.

Τρίτη, 07.08.07

Ο ι σκύλοι γαβγίζουν μόνο 10 λεπτά τη μέρα. Τα καμπανάκια των παγωτατζήδων δεν χτυπούν πια. Το κούρεμα του γκαζόν έχει περιοριστεί στο ελάχιστο. Οι γερανοί «σηκώνουν» τα αυτοκίνητα όταν ο συναγερμός τους χτυπάει πάνω από τρία λεπτά. Οχι, δεν πρόκειται για χολιγουντιανή παραγωγή με θέμα την ηχορύπανση αλλά για τα νέα μέτρα που ισχύουν από τον Ιούλιο στη Νέα Υόρκη και τιμωρούν με αστρονομικά πρόστιμα τους παραβάτες. Οσο κι αν φαίνεται απίστευτο, οι κάτοικοι της «πόλης που ποτέ δεν κοιμάται» δεν αντέχουν άλλο το θόρυβο.

Οπως, βέβαια, και όλος ο κόσμος στον πλανήτη. Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, 140 εκατομμύρια άνθρωποι στις αναπτυγμένες βιομηχανικά χώρες συμβιώνουν με ανυπόφορους θορύβους και άλλα 110 εκατομμύρια αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην εργασία και στον ύπνο τους, συμπεριλαμβανομένων και των κατοίκων των μεγαλύτερων πόλεων της Ελλάδας. Η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, το Ηράκλειο και η Λαμία συγκαταλέγονται στις πιο θορυβώδεις πόλεις της Ευρώπης, ενώ η Αθήνα είναι φυσικά ο «μεγάλος ασθενής» της ηχορύπανσης, με το 60% των κατοίκων της να υποφέρει από το μηχανολογικό, κυκλοφοριακό και αστικό θόρυβο. Με όριο κινδύνου τα 70 ντεσιμπέλ, τρία εκατομμύρια κάτοικοι του Λεκανοπεδίου εκτίθενται σε θορύβους έντασης 75 ντεσιμπέλ κατά μέσο όρο, ενώ στα κεντρικότερα σημεία ο θόρυβος ξεπερνά τα 100 ντεσιμπέλ.

Οι μετρήσεις αναδεικνύουν φυσικά ως βασική πηγή του αστικού θορύβου την αυξημένη κυκλοφορία των οχημάτων και ειδικά των δικύκλων. Υπολογίζεται πως το 5% των αυτοκινήτων και το 40% των δικύκλων που κυκλοφορούν στην Αττική εκπέμπουν στάθμες θορύβου υψηλότερες από τις επιτρεπόμενες. Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει πρόστιμο 83 ευρώ και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας στα οχήματα χωρίς σιγαστήρα στην εξάτμιση και πρόστιμο 17 ευρώ σε κάθε άσκοπη χρήση των ηχητικών προειδοποιήσεων, κοινώς της κόρνας.

Τροχαία – ΥΠΕΧΩΔΕ
Ωστόσο, όπως υποστηρίζει ο κ. Στέφανος Μανιάς, καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), «οι κύριοι υπεύθυνοι για τους ελέγχους, δηλαδή η Τροχαία και το ΥΠΕΧΩΔΕ, δεν κάνουν τις απαραίτητες μετρήσεις όσο συχνά πρέπει. Η ηχορύπανση είναι το σημαντικότερο πρόβλημα στην Αθήνα, σημαντικότερο ακόμη και από την ατμοσφαιρική ρύπανση», συνεχίζει. «Εκτός από τα αυτοκίνητα και τα δημόσια έργα, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα μηχανάκια. Στο ΕΜΠ δεχόμαστε συνεχώς καταγγελίες από απελπισμένους πολίτες, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Είναι απαράδεκτο να μην μπορεί να κοιμηθεί το βράδυ ένας άνθρωπος που έχει να πάει στη δουλειά του στις 7 το πρωί. Δεν έχω δει ποτέ την Τροχαία να σταματάει μηχανάκι για την ηχορύπανση ούτε να κάνει μετρήσεις. Το ίδιο πρόβλημα δεν ισχύει μόνο για την Αθήνα, αλλά και για τα νησιά. Η ηχορύπανση από τις μοτοσικλέτες βλάπτει σοβαρά τον τουρισμό».

Κι ενώ οι προεκλογικές εξαγγελίες του Νικήτα Κακλαμάνη ήταν ότι θα ενεργοποιούσε τη Δημοτική Αστυνομία σε ζητήματα ηχορύπανσης, σήμερα οι αρμόδιοι του Δήμου Αθηναίων επιμένουν πως το πρόβλημα αφορά αποκλειστικά την Αστυνομία και το Υγειονομικό, αφού αυτές οι Αρχές κάνουν και τις απαραίτητες μετρήσεις. Οπως λέει ο κ. Ανδρέας Παπαδάκης, αντιδήμαρχος Καταστημάτων και Ασφάλειας, «δέχεται και ο δήμος πολλά παράπονα για τον υπερβολικό θόρυβο αλλά το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να μη δίνει παρατάσεις για άδεια μουσικής στα εστιατόρια, στα καφέ και τα μπαρ πέραν της 11ης βραδινής ώρας». Ελέγχους πάντως διενεργεί και η Νομαρχία. Πρόσφατα, με εντολή του νομάρχη έγινε έλεγχος στου… Ψυρρή μετά από καταγγελίες και εντοπίστηκαν τουλάχιστον δέκα καταστήματα με προβλήματα στην περιοχή.

Μέσα σε όλα αυτά, δεν λείπουν και τα ευτράπελα. Τον περασμένο Ιούνιο το διοικητικό πρωτοδικείο της Αθήνας επέβαλε πρόστιμο 80.000 ευρώ στο 31ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου για ηχορύπανση, έπειτα από αγωγή οκτώ περιοίκων που ενοχλούνταν από τις παιδικές φωνές και τη σφυρίχτρα του γυμναστή. Η σχολική επιτροπή καλείται τώρα να πληρώσει το πρόστιμο και να τοποθετήσει ηχοπετάσματα στην αυλή του σχολείου.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ένας από τους δείκτες αξιολόγησης του πολιτισμικού επιπέδου μιας χώρας είναι τα επίπεδα θορύβου που παράγει ο λαός της. Και είναι γεγονός ότι οι Ελληνες είμαστε πολύ… θορυβώδεις. Ας ελπίσουμε ότι έχουν δίκιο κάποιοι επιστήμονες από τη Σκοτία, οι οποίοι εκτιμούν ότι την επόμενη 20ετία θα δημιουργήσουν «ζώνες ησυχίας» στις πόλεις, ενώ ύστερα από 30 χρόνια, κάθε γραφείο (κάθε επιχείρησης) θα «ηχομονώνεται» με το πάτημα ενός κουμπιού.

ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΤΖΟΥΜΑ
Ελεύθερος Τύπος