Αθήνα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη , Πάτρα, Ηράκλειο και Λαμία οι πρωταθλητές της ηχορύπανσης!!

17.01.08

Μόνιμος κάτοικος σε έξι πόλεις τα… πολλά ντεσιμπέλ

Σημαντικά προβλήματα ηχορύπανσης αντιμετωπίζουν Αθήνα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο και Λαμία. Αναγκαία η υλοποίηση των μέτρων της Ε.Ε.

Στον «χορό των ντεσιμπέλ» ζουν οι κάτοικοι της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Οι τρεις πόλεις, μαζί με την Πάτρα, το Ηράκλειο και τη Λαμία, κατατάσσονται σε ιδιαίτερα υψηλές θέσεις ανάμεσα στις ευρωπαϊκές πόλεις, με ιδιαίτερα σημαντικά προβλήματα ηχορύπανσης, η οποία «ενοχοποιείται» για σοβαρές διαταραχές στην υγεία.

Αυτά τα στοιχεία παρουσιάστηκαν σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ημερίδα που συνδιοργάνωσαν, χθες, η Νομαρχία Πειραιά και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, για τις «επιπτώσεις της ηχορύπανσης στα αστικά κέντρα – αναγκαία μέτρα και παρεμβάσεις». «Στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 20% με 25% των πολιτών των πιο ανεπτυγμένων χωρών είναι θύματα της ηχορύπανσης», υπογράμμισε ο εισηγητής της οργανωτικής επιτροπής Ρουσσέτος Λειβαδάρος, διευθυντής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Πειραιά, για να παραθέσει τα εξής αποκαλυπτικά στοιχεία: 1. Στην Αθήνα και στον Πειραιά εκτιμάται ότι το 60% των κατοίκων τους εκτίθεται σε στάθμη θορύβου 75 ντεσιμπέλ, με αντίστοιχο θεσμοθετημένο όριο τα 70 ντεσιμπέλ. 2. Στις λεωφόρους με πυκνή κυκλοφορία οχημάτων η μέση στάθμη θορύβου ξεπερνά τα 81 ντεσιμπέλ. «Τέτοιες περιπτώσεις είναι, για παράδειγμα, στον Πειραιά μεγάλο μέρος της Γρ. Λαμπράκη, το τμήμα της Βασ. Γεωργίου από τη Γρ. Λαμπράκη μέχρι το λιμάνι και οι δρόμοι γύρω από το λιμάνι», ανέφερε ο κ. Λειβαδάρος, για να προσθέσει ως παράδειγμα ότι: «Η στάθμη θορύβου στα μπαλκόνια των ψηλότερων ορόφων των πολυκατοικιών δίπλα στη λεωφόρο Κηφισού στις περιοχές Μοσχάτου και Νέου Φαλήρου ανέρχεται σε 79,5 ντεσιμπέλ, με θεσμοθετημένο όριο τα 70 ντεσιμπέλ». Για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά έγινε πρόσφατα μελέτη από τον Περιβαλλοντικό Σύνδεσμο Δήμων Αθήνας – Πειραιά, της οποίας αποτελέσματα παρουσίασε ο πρόεδρος Γρηγόρης Γουρδομιχάλης, αναφέροντας ότι: Η Νίκαια, ο Κορυδαλλός και το Κερατσίνι είναι οι πιο θορυβώδεις περιοχές λόγω της ύπαρξης πολλών οδικών αξόνων με μεγάλη κυκλοφορία, σε αντίθεση με τη Δραπετσώνα, που είναι «σχετικά ήσυχη περιοχή» και το Πέραμα, που «είναι γενικά μια ήσυχη περιοχή, με εξαίρεση το μέτωπο της πόλης στους δύο οδικούς άξονες (Λεωφόρος Δημοκρατίας και Λεωφόρος Ειρήνης)». Οπως επεσήμαναν οι ομιλητές, από τις βασικές αιτίες ηχορύπανσης είναι η κυκλοφορία των οχημάτων, οι παραγωγικές εγκαταστάσεις που βρίσκονται στον οικιστικό ιστό, ιδιωτικά και δημόσια έργα, και διάφορες άλλες δραστηριότητες, όπως η λειτουργία κλιματιστικών, η διέλευση αεροσκαφών κ.ά. Ο κ. Λειβαδάρος υπογράμμισε πως η πολιτεία πρέπει να υλοποιήσει συγκεκριμένα μέτρα, που καθορίζονται από ευρωπαϊκή οδηγία. Πάντως, ήδη, η Νομαρχία Πειραιά, όπως υπογράμμισε ο νομάρχης Γ. Μίχας, είναι έτοιμη να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, για τις οποίες, όπως προέκυψε από την εισήγηση του αντιπροέδρου του ΤΕΕ κ. Χρήστου Σπύρτζη, μπορούν να γίνουν από κοινού. Μεταξύ άλλων, πρόκειται να καθιερωθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα η πραγματοποίηση τακτικών ενημερώσεων σχετικά με την ηχορύπανση και τις επιπτώσεις της, με στόχο την καλλιέργεια αντιθορυβικής συνείδησης και η λήψη ειδικής μέριμνας για την αντιθορυβική προστασία ευαίσθητων χώρων.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ

Ethnos 15-1-2008

προσθήκη του διαχειριστή : Έχω ψάξει άπειρες φορές και δεν κατόρθωσα να βρω την έρευνα που επικαλείται το άρθρο.

Leave a Comment