Ερώτηση Μ.Παπαγιαννάκη προς τους Υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Δημόσιας Τάξης

17-1-08

Υπόλογη η Ελλάδα στα «μάτια» της Ε.Ε. και στα αυτιά των πολιτών της…

Ερώτηση Μ.Παπαγιαννάκη προς τους Υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Δημόσιας Τάξης

Οι διαστάσεις του προβλήματος της ηχορύπανσης και οι επιπτώσεις που έχει στη ζωή των πολιτών αναδεικνύονται με έμφαση από τα συμπεράσματα της πρόσφατης ημερίδας που συνδιοργάνωσαν η Νομαρχία Πειραιά και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος.  Μερικές από τις επιπτώσεις της ηχορύπανσης στα αστικά κέντρα είναι η μείωση του ημερήσιου χρόνου των ανοικτών παραθύρων, οι διαταραχές του ύπνου με αποτέλεσμα  προβλήματα σε εργασία, κοινωνικότητα, μείωση ακουστικής ικανότητας αλλά και μία σημαντική αύξηση στην πρόθεση για αλλαγή του τόπου κατοικίας. Σύμφωνα με μελέτες που παρουσιάστηκαν στην ημερίδα, η βασική πηγή θορύβου είναι βέβαια η κυκλοφορία, αλλά μεγάλη όχληση προκαλείται και από τα κλιματιστικά και τα κέντρα διασκέδασης.

Συγκεκριμένα στην ημερίδα παρουσιάστηκε έρευνα που δείχνει ότι περίπου 6 στους 10 κατοίκους της Αθήνας και του Πειραιά εκτίθενται καθημερινά σε στάθμη θορύβου 75 ντεσιμπέλ (θορυβώδης κατάσταση) με ανώτατο όριο τα 70 dB. Σε λεωφόρους με πυκνή κυκλοφορία, η μέση στάθμη θορύβου ξεπερνά τα 81 dB (απαράδεκτη κατάσταση), ενώ χαρακτηριστικά, η στάθμη θορύβου αγγίζει τα 79 dB (πολύ θορυβώδης κατάσταση) στη Λ. Κηφισού στο ύψος του Μοσχάτου και του Ν. Φαλήρου. Πιο προβληματική θεωρείται η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, κυρίως λόγω του λιμανιού.

Η ανάγκη για τη λήψη μέτρων καταδεικνύεται από μία επιπλέον παράμετρο που έχει σοβαρή οικονομική διάσταση. Αυτή είναι η ανάλυση των στατιστικών στοιχείων που έχει στη διάθεσή της η ΕΕ, όπου το 20-25% του πληθυσμού είναι θύματα της ηχορύπανσης και το οικονομικό κόστος φτάνει έως τα 100 δισ. ευρώ το χρόνο. Ενώ οι έρευνες και τα στοιχεία φανερώνουν τη σοβαρότητα του προβλήματος, η χώρα μας έχει καθυστερήσει κατά 6 μήνες την εκπόνηση δυναμικών χαρτών θορύβου, τα αποτελέσματα των οποίων θα κρίνονται και θα συγκρίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Οδηγία 2002/49/ΕΚ, ΦΕΚ 384Β /28.03.2006). Οι χάρτες που πρέπει να συνταχθούν αφορούν πολεοδομικά συγκροτήματα άνω των 250.000 κατοίκων, μεγάλους οδικούς άξονες, τον κύριο σιδηροδρομικό άξονα, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Ιούλιο η Κομισιόν προειδοποίησε τις ελληνικές αρχές για προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αν δεν εφαρμοστούν άμεσα οι κοινοτικές οδηγίες.

Σύμφωνα με τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

– Πόσο έχει προχωρήσει η αξιολόγηση και διαχείριση περιβαλλοντικού θορύβου σύμφωνα με νέες ευρωπαϊκά εναρμονισμένες διαδικασίες (2002/49/ΕΚ), και γιατί έχει καθυστερήσει η σύνταξη στρατηγικών χαρτών θορύβου;

– Προτίθεται να προχωρήσει στη σύνταξη τεχνικών οδηγιών μέτρησης και προδιαγραφών για υιοθέτηση μέτρων μείωσης και αντιμετώπισης θορύβου;

– Προτίθεται να πάρει πρωτοβουλίες ως προς την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού και βελτιστοποίηση της λειτουργίας των υπαρχόντων μηχανισμών ελέγχου και παρακολούθηση των αποτελεσμάτων τους;

Ο ερωτών βουλευτής

Μιχάλης Παπαγιαννάκης

Leave a Comment